Tiedote: Ratatek Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu

Ratatek Oy on nimittänyt Kenneth Strandbergin uudeksi toimitusjohtajakseen 1.1.2022 alkaen. Ratatek Oy:n vetovastuu siirtyy Jaakko Kuosmaselta, joka jatkaa organisaatiossamme johtajana. Kuosmanen jatkaa myös Ratatek Groupin toimitusjohtajana sekä Ratatek-konsernin yhtiöiden hallituksissa.

Kenneth on toiminut Ratatek Oy:n suunnittelupäällikkönä sekä hallituksen jäsenenä vuodesta 2010 alkaen.

– Lähden erittäin innostuneena ja luottavaisin mielin toimitusjohtajan tehtävään. Olen aloittanut työskentelyn Ratatekilla jo yrityksemme alkuvaiheessa, joten henkilöstö ja toimintatavat ovat minulle entuudestaan tuttuja. Yrityksemme kasvu on viime vuosina ollut aivan huippuluokkaa, ja kokemuksen kautta myös tavoitteet ovat kasvaneet. Kuluneena vuonna olemme laajentaneet toimintaamme myös muihin ratainfran osa-alueihin, kuin meille perinteisesti vahvaan sähköratarakentamiseen. Kehitys on ollut hallittua ja suunnitelmallista ja koen että tätä tietä on hyvä jatkaa. Ei liian isoin harppauksin, mutta kuitenkin selkein eteenpäin johtavin tavoittein. Olen työläisperheen poika ja saanut kehittyä sopivassa tahdissa vastuullisiin tehtäviin. Aion jatkaa toimintaa unohtamatta mistä on tultu sekä arvostamalla tasapuolisesti kaikkia yrityksemme eri alojen ammattilaisia, kertoo Kenneth.

Haluamme kiittää Jaakkoa panostuksestaan Ratatek Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2013 alkaen. Hän on tehnyt mahtavaa työtä nostaessaan Ratatek Oy:n lamavuosien jäljiltä erittäin kannattavaksi ja alalle merkittäväksi yhtiöksi. Jaakko on myös johtanut vuonna 2018 Ratatek Oy:n “sukupolvenvaihdoksen”, jossa toimiva johto ja nuoremmat osakkaat lunastivat eläkkeellä jääneiden vanhojen omistajien osakkeet MBO kauppana.

Jaakon vahvuutena on ollut tarkkuus ja periksiantamattomuus, sekä vahva ammattitaito niin Suomen kuin Ruotsin puolen talous- ja substanssiasioissa. Jaakko on ollut helposti lähestyttävä koko organisaatiolle ja hänellä on ollut aina aikaa keskustella kaikkien kanssa. Periaatteena on ollut varmistaa ennen kaikkea töitä kaikille ja sitä kautta on tullut hyvä kannattavuus ja erinomainen työilmapiiri.

Jaakko tulee olemaan jatkossakin erittäin tärkeä osa yhtiön hallintoa ja operatiivisia toimintoja.